Radní města Přerova se ve čtvrtek 22. února usnesli, že požádají dopisem ministra dopravy, Správu železnic a Stavební správu vysokorychlostních tratí, aby se tato trasa řešila tunelovou variantou, tak jak bylo už dříve několikrát avizováno a požadováno.
Trasa by podle navrhovaných řešení procházela v hlubokých zářezech v místech, která jsou z hlediska kvality životního prostředí nenahraditelná. „Dotýkala by se Čekyňského a Popovického kopce, který je chráněným územím. Prostupy do okolní krajiny by musely být řešeny mimoúrovňově a tím by byla celá oblast znehodnocena,“ popsal vedoucí odboru rozvoje města Pavel Gala.
Přerov je pro tunelovou variantu
Zástupci města se proto shodli, že tunelová varianta – v délce zhruba dvou kilometrů – by byla z hlediska zásahu do okolního terénu jako nejvhodnější a nejcitlivější. „Budeme proto požadovat, aby došlo k přepracování projektu a tím ke kompromisu. Dopis z radnice bude odeslán v nejbližších dnech,“ doplnil náměstek primátora Tomáš Navrátil. Ten zároveň zdůraznil, že není cílem Přerova stavbu blokovat. „Uvědomujeme si, co přinese vysokorychlostní trať našemu regionu. Díky lepší dostupnosti vzniknou nová pracovní místa a další služby, budeme moct cestovat mezi městy a kraji rychleji a pohodlněji. Navíc jde o ekologický způsob dopravy,“ uvedl náměstek Navrátil.
Vlastimil Blaťák