Legendární Kofila slaví 100 let. Chystá limitovanou edici a vyznání osobností

Čokoládová tyčinka Kofila míří do nového století v obalech talentovaných studentů grafického designu. Originální kombinaci jemné kávové náplně s mléčnou čokoládou totiž lidé milují právě teď rovných sto let. Příběh oblíbené tyčinky se začal psát již v roce 1923, tehdy pod značnou Orion.

V roce 2022 se vyrobilo více než 30 milionů kusů této tyčinky. Do nového století pak Kofila míří ve výročních obalech speciální edice od studentů Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. 

Kofilu si oblíbily generace Čechů i Slováků. Aktuálně je pátou nejoblíbenější tyčinkou na trhu,“ popisuje ředitel závodu Nestlé Zora Jan Fišer. V roce 2022 se tyčinek s Kofila Original recepturou prodalo na 744 tun, tedy více než 30 milionů kusů. Poptávka roste zejména před Vánoci a Velikonocemi. „Je to český a slovenský unikát, jinde ji najdete jen stěží,“ pokračuje Fišer a dodává, že v menším množství se objevuje např. ve speciálních obchodech pro krajany v Anglii.

Čokoláda a káva pěkně spolu. Tehdy i dnes to bylo zadání pro mladé umělce

Tyčinku si lidé spojují především se specifickou chutí kombinující čokoládu s jemnou kávovou náplní. Do náplně KOFILY Original se využívá s pomletými praženými kávovými boby, na 744 tun tyčinek je třeba 17,42 tun této pasty. Čokolády je pak na stejné množství tyčinek potřeba 387 tun.

Stejně jako před sto lety i nyní dostali šanci mladí umělci. Vznikla tak designová edice ve spolupráci s ateliérem Grafický design Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, čítající téměř 80 unikátních designů, z nichž bylo vybráno 7 nejzajímavějších. Autorem vítězného návrhu je student Ivan Večerek. „Můj návrh jasně komunikuje značku tyčinky společně s hvězdou Orion a číslovkou 100 odkazující na výročí. Realizoval jsem ho formou linorytu,“ říká autor vítězného návrhu Ivan Večerek.

K výročí vytvořila značka také speciální komunikační kampaň, se kterou se lidé setkávají v průběhu února nejen v televizi, ale bude mít přesah i do sociálních médií s využitím slavných osobností.

Vlastimil Blaťák