Není proto divu, že přibývá měst, která s vizuálním smogem bojují. V Olomouci proti němu chtějí bojovat dotacemi, které by měli podnikatelé dostat v roce 2022.
Pomoci má nová metodika
Útvar hlavního architekta města Olomouce, orgány památkové péče a odbor strategie a řízení za tímto účelem vypracovali manuál, který má vlastníkům provozoven a podniků usnadnit tvorbu vizuální propagace. Co si představit pod jeho názvem „Označování provozoven a reklama v městské památkové rezervaci Olomouc a jejím ochranném pásmu – metodika pro kvalitní praxi“ je zcela zřejmé. Vedení města si od metodiky slibuje méně ohyzdné reklamy a pročištění vizuálního ovzduší města. Nejedná se ovšem o nařízení. Metodika je pouze doporučením, jak má zájemce o umístění reklamního poutače postupovat, aby jej schválil odbor památkové péče.
Motivací má být i dotace
V roce 2022 slibuje město provozovatelům možnost pokrytí až 50 % nákladů na umístění reklamního poutače. Částka však nesmí přesáhnout 10 tisíc korun. Představitelé hanácké metropole doufají, že pokrytí nákladů na umístění reklamního poutače pomůže s bojem proti přemíře reklam, které hyzdí historické centrum města.
Vojtěch Drašnar