Zapomeňte na clickbaitové titulky. Máloco uživatele odradí tolik, jako nicneříkající výkřik o pozornost

Killer content

Pokud to myslíte se svými články vážně, zapomeňte na clickbaitové titulky. Máloco uživatele odradí tolik, jako nicneříkající výkřik o pozornost. V lepším případě nad textem ohrne nos, v horším skončíte ve spamu.

Co byste naopak měli dělat, je vytvářet kvalitní obsah. Uživatelé hledají informace, které jim na něco odpoví nebo rovnou vyřeší problém. Pokud jim je dodáte, navíc zabalené do pěkné formy a jazyka, budou se k vám rádi vracet.

Když při psaní nevíte kudy kam, zabalte informace do příběhu a prostě ho vyprávějte jako pohádku. „Příběh“ je odjakživa jeden z nejlepších marketingových řešení. I když to uděláte stokrát, pořád je prostor zaujmout a být originální.

Členění textu

Uživatelé k vám na web nejčastěji zavítají, když něco potřebují. A při hledání cíleně skenují obsah, aby co nejdřív našli, co potřebují. Málokdo si poctivě přečte všechno, co jste k věci napsali. Proto jim hledání rovnou trochu usnadněte a přehledně strukturujte svůj text, aby z webu odcházeli spokojení – s informací, kterou hledali.

Zákaznický servis? Jedině s chatbotem.

Nejenže návštěvníci text nečtou, ale skenují, hlavně ale chtějí informaci najít, pokud možno hned. Pokud je firma o krok napřed a předchází případným dotazům ze strany klientů, uchazečů nebo zákazníků, nechala si naprogramovat chatbota, který za ně tuto komunikaci odbaví. O návštěvníky je postaráno 24/7 a ještě jim přináší užitečná data do budoucna. Při této komunikaci se navíc nikdo nemusí s nikým potkat, což se celkem hodí při pandemii, ale taky si na svou stranu firma získá introvertní klienty. (#smalltalksucks)

Pokud se vám naskytne příležitost k otextování chatbota, neuchylujte se ke slangovým výrazům, ačkoli k tomu tato forma trochu vybízí. Chatbot by měl být především dobře srozumitelný, proto je opravdu potřeba pilovat váhu každého slovíčka a oprostit se od balastu.

Hlasové vyhledávání

Siri s Alexou už jsou tu s námi dlouho a na trh se připojují další hlasoví asistenti různých technologických společností. Vysoké procento lidí píše zprávy nebo vyhledává na internetu pomocí hlasových příkazů. Co to znamená pro copywritery? To, že klíčová slova se dnes hledají trochu jinak a bude to potřeba zohlednit i na webových stránkách.

Když hledáte například nového zubaře, napíšete do Googlu typicky něco jako „nejlepší zubař Praha“. Pokud ale zadáváte pokyn hlasem, bude znít spíš „Kdo je nejlepší zubař v Praze“. Nebo když nechcete řešit copywriting a přemýšlíte, že byste to raději na někoho hodili, napíšete „copywriting cena“. Když ale budete dotaz zjišťovat hlasem, pravděpodobně řeknete něco jako „Kolik stojí copywriting.“ Pokud budete opravdu někdy řešit tento problém, rádi si jej vezmeme na sebe v RPSC.

Bc. Kateřina Kubálková