Z dvouminutového videa návštěvník shlédne přes minutu, z desetiminutového zhruba minuty tři

Krátká videa se na internetu těší stále větší a větší oblibě, podle průzkumu firmy Hubspot 71 % internetových uživatelů je v současnosti sleduje více než před rokem, týdně u nich stráví zhruba 8 hodin. Weby s videem na úvodní straně Google ochotněji nabízí a návštěvníci na těchto stránkách tráví, dle agentury Wistia, v průměru 2,6krát více času než na stránkách bez videa.

Jak potvrzuje společnost Facebook, průměrný uživatel internetu se na videa dívá o 50 % raději na mobilu než na počítači, velmi často bez zvuku. Důležitým prvkem jsou proto titulky a pokud video umístíme na YouTube, vhodná je i dobrá náhledová fotka s výmluvným obrázkem a nápisem. Zároveň ale nezapomínejme, že Facebook ochotněji nabízí videa nahraná přímo na této platformě než ta přesdílená například právě s YouTube.

Oblíbená jsou videa, která působí svěže a autenticky. A i když samozřejmě záleží na cílové skupině a originální a vtipný nápad je a vždy bude číslo jedna, tak nechat nahlédnout zákazníka pod pokličku a přidat k dobru nějakou zajímavost se drží hned v závěsu. Potřebu autenticity vidíme mimo jiné na příkladě influencerů. Známé tváře s obřími dosahy pomalu ustupují tzv. mikroinfluencerům, kteří mají sice menší publikum, ale témata, kterým se věnují jsou nějak propojená s produktem a je tak mnohem snazší jim uvěřit, že ví, o čem mluví a že to, co říkají, myslí vážně.

A rada na závěr? Nenechávejte vše na závěr! Průměrně totiž z dvouminutového videa návštěvník shlédne něco málo přes minutu, z desetiminutového pak průměrně zhruba minuty tři.

Mgr. Michaela Zormanová