Vlaky z Ostravy do Prahy nabírají obrovská zpoždění, kolabuje koridor. Na vině je krádež kabelů u Lipníka

I více než čtyři hodiny jsou v pondělí 3. listopadu opožděny hlavní vlakové spoje na trati z Ostravy do Prahy. Kvůli krádeži zhruba 50 metrů kabelů zabezpečovacího zařízení byl od včerejšího podvečera výrazně omezen provoz na koridorové trati mezi Přerovem a Ostravou, vlaky nabírají mnohahodinová zpoždění.

Jak uvedl server zdopravy.cz, včerejší krádež kabelů mezi Lipníkem nad Bečvou a Hranicemi na Moravě ochromila aktuálně nejzranitelnější místo sítě tuzemských železničních koridorů. I přes obnovení provozu musí počítat cestující na koridorové trati mezi Přerovem a Ostravou s obřími zpožděními i v řádu několika hodin.

V úseku Lipník nad Bečvou – Drahotuše probíhá dlouhodobá oprava a jedna kolej je zcela mimo provoz. Už tak složitý úsek na řízení provozu tak nyní dostal ještě další ránu výpadkem zabezpečovacího zařízení. Vlaky mohly několik hodin jet pouze na přivolávací návěst. K obnovení provozu došlo až v pondělí po 14. hodině, uvádí server.

Podle informací deníku Zdopravy.cz byla kapacita snížena natolik, že místem projely jen čtyři vlaky za hodinu oběma směry. „Jednokolejný úsek je dlouhý 6 km a jezdí se v něm omezenou rychlostí,“ uvedl mluvčí Správy železnic pro mimořádné události Martin Kavka. „Policie ještě dnes ráno zajišťovala z místa události stopy. Práce se mohou dělat za denního světla. Musí se obnovit, napojit nebo opravit asi 400 kabelů zabezpečovacího zařízení,“ dodal Kavka.

V praxi tak musely vlaky čekat i několik hodin, aby úsekem mohly projet. Do toho přichází další problémy: některým strojvedoucím kvůli zpoždění dochází legální možnost dál řídit drážní vozidlo kvůli překročení maximálního počtu hodin na stanovišti a musejí se střídat. Dopravci některé vlaky spojují kvůli zpožděním do jedné soupravy, například České dráhy.

Pro linku Ex2 z Prahy do Vsetína dopravce zavedl náhradní autobusy mezi Olomoucí a Hranicemi na Moravě. „Za linku R8 je zavedena náhradní autobusová doprava v úseku Přerov – Hranice na Moravě – Suchdol nad Odrou a opačně. Vlaky na lince Praha – Ostrava a opačně jsou spojovány z důvodu nízké kapacity dopravní cesty a nabírají zpoždění 100–150 minut,“ uvedl RegioJet.

Miroslav Hladiš