Řidiči, pozor. Oba pruhy silnice I/35 (připojovací a pomalý) budou nyní v Olomouci u Baumaxu uzavřeny z důvodu zachování bezpečnosti silničního provozu do doby zajištění poruchy přejezdovými plechy. Přejezdové plechy budou osazeny na připojovací a pomalý pruh po dobu nejméně šesti měsíců, omezení ale může trvat i déle.
„Od zjištění závady jsme obratem zpracovali zakázku pro výběrové řízení k havarijní opravě mostního závěru výše zmíněným plechovým překrytím, zhotovitele nyní musíme předpisově vysoutěžit. Předpokládaná cena zakázky je přibližně 1,8 milionu Kč,“ informoval Miroslav Mazal.
Sjezd ze silnice I/35 k Baumaxu bude během oprav dále otevřen bez omezení, i nájezd od Baumaxu na Velkomoravskou ulici zůstane také zachován.
Co se vlastně stalo? Pětatřicet roků starý mostní závěs je ve stavu totální degradace, je třeba jednat rychle
Při pravidelné prohlídce mostu byla zjištěna totální degradace stávajícího mostního závěru typu 3W-480N s nutností okamžitého omezení rychlosti v úseku na 30 km/h. Poškozený závěr sloužil cca 35 let a nutno připomenout, že Velkomoravskou ulicí projíždí přes 38 tisíc vozidel denně (data z posledního sčítání v roce 2020). Neustálá zátěž vozidel včetně přirozeného stárnutí přispěly ke vzniku lomu na třetí lamele pravého jízdního pásu. Z horní strany chybí část horního profilu lamely v délce cca 120 milimetrů.
„Kontrola rovněž potvrdila, že ze spodní strany jsou na úložném prahu čepy nůžkového mechanismu a zbytky úlomků nůžkového mechanismu. Při přejezdu vozidel po připojovacím a pomalém pruhu dochází k rezonanci (vyskočení lamely nad niveletu mostního závěru až o cca 30 mm). Při takto provozovaném mostu nadměrně trpí a jsou dynamicky přetěžována hrncová ložiska na opěře včetně přítomnosti citelného hluk,“ informoval Miroslav Mazal.
Řešením je zpracování projektové dokumentace na výměnu mostního závěru – pracujeme na tom a jakmile bude projekt, ihned přistoupíme k soutěži stavebních firem v souladu se zákonem a tradičními postupy ŘSD. Časové určení nyní není možné přesněji specifikovat, termíny ovlivní právě příprava podkladů včetně nevyzpytatelného výběrového řízení.
Vlastimil Blaťák