V sobotu se plně obnoví provoz vlaků mezi Hanušovicemi a Brannou, povodňové výluky končí

Správě železnic se daří po povodních zprovozňovat další úseky. Dnes odpoledne se vlaky vracejí na frekventovanou trať mezi Krnovem a Bruntálem. Zprovoznění dalších úseků v severní části Moravskoslezského a Olomouckého kraje následuje, trať na Jeseník bude v provozu již od soboty.

V Olomouckém kraji se blíží obnovení provozu mezi Hanušovicemi a Brannou. Jde o důležitou součást rychlíkové spojnice Zábřehu na Moravě a Jeseníku. Vlaky se sem budou moct vrátit už v sobotu 30. listopadu.

Trať  byla po povodních v úseku mezi Bludovem a Hanušovicemi na deseti místech podemletá, v okolí Jindřichova dva úseky zcela zmizely. Rekonstrukce si vyžádala miliony korun.

Zprovozněny jsou už koleje do Krnova, další brzy

Úsek mezi Krnovem a Branticemi, odkud se pak dále jezdí na Bruntál a Olomouc, patřil mezi ty, které povodně poškodily výrazněji. Největší rozsah oprav si vyžádal most přes mlýnský náhon v jižní části Krnova. Voda z něj zcela odplavila koleje, zbyla jen rámová konstrukce mostu. Povodeň zasáhla také samotnou železniční stanici Krnov, poškodila například zabezpečovací zařízení.

„Na začátku příštího týdne očekáváme zprovoznění navazujícího úseku z Krnova přes Jindřichov ve Slezsku ke státní hranici s Polskem. Trať Krnov – Skrochovice (směr na Opavu) a také úzkokolejka Třemešná ve Slezsku – Osoblaha budou v provozu od poloviny prosince. Návrat vlaků na trať Milotice nad Opavou – Vrbno pod Pradědem očekáváme až v průběhu příštího roku, tento úsek voda poškodila velmi výrazně. Nejprve bude nutné obnovit trasu původního koryta řeky Opavy, až pak bude možné začít opravy samotné železnice,“ uvedlo ministerstvo dopravy ve zveřejněné informaci.

Zářijové povodně poškodily celkem na 60 traťových úseků, v tuto chvíli jich zbývá obnovit přibližně desítka.

Vlastimil Blaťák