Petice a protest v Chomoutově: Místní se brání proti nadměrné dopravě betonářských vozů

Místní obyvatelé v Olomouci-Chomoutově se postavili proti kontroverznímu záměru rozšíření průmyslového areálu. Plánované zvýšení výrobní kapacity by podle nich přineslo značné problémy, zejména kvůli nadměrné dopravě těžkých betonářských vozů v rezidenční oblasti.

Už v květnu občané sepsali petici, kterou do nynějška podepsalo 130 lidí, a předali ji na magistrát města Olomouce a na stavební úřad. „Na červnovém zasedání Komise městské části (KMČ) Chomoutov investor prezentoval svůj záměr a komise ve svém zápise uvedla souhlasné stanovisko, i když neměla k dispozici řádné podklady. Toto rozhodnutí vyvolalo mezi občany značné pobouření,“ uvedl pro Hanácké novinky Jan Mikulka z KMČ Chomoutov.

Na následující zasedání komise přišli občané už osobně. Vadí jim provoz těžkých vozidel

Na následujícím zasedání Komise městské části Chomoutov 1. července se už osobně dostavilo třináct občanů, aby vyjádřili svou nespokojenost a znovu otevřeli diskusi o záměru. Občané kritizovali nedostatečnou informovanost a transparentnost ze strany investora i komise.

Klíčové problémy, které občané vznesli, poukazují především na zvýšenou výrobní kapacitu a tedy i dopravu v rezidenční čtvrti. „Plán na navýšení kapacity výroby ze dvou na čtyři sila může vést k až trojnásobnému zvýšení provozu těžkých vozidel, jelikož stávající dvě sila, která využívá ve vedlejším prostoru, ve svém záměru neruší. Investor neposkytl žádné záruky na snížení obslužné dopravy,“ uvedl Jan Mikulka.

Jak mohla dát Komise kladné stanisko, ptá se její člen

Problémem je podle petentů i nedostatečná infrastruktura, především úzká ulice Hrachoviska, která jedinou příjezdová cestou do areálu, a zcela postrádá chodník, což ohrožuje bezpečnost chodců a cyklistů. Investor podle obyvatel také nezohledňuje, že tato ulice je součástí cyklotrasy podle cyklogenerelu.

„Investor odmítl na červnovém zasedání komise dát jakoukoliv garanci nezvýšení obslužné dopravy, například formou vrátnice a jeho projekt dále zhoršuje již tak nízkou bezpečnost chodců i cyklistů. Nechápu, jak za této situace mohla dát komise souhlasné stanovisko,“ uzavírá dosavadní jednání Jan Mikulka.

Vlastimil Blaťák