„Moderní sociální sítě mají jednu výbornou vlastnost – jsou velmi rychlé a reagují na podněty, které člověk vnímá v daném okamžiku, třeba při nějaké kulturní nebo náboženské akci, při setkání. Je zasažený silným zážitkem a chce ho sdělit druhým: Podívejte se, tady se odehrává cosi velkého a krásného. Jsem proto rád, že také naše arcibiskupství do tohoto prostoru vstupuje,“ říká olomoucký arcibiskup Josef Nuzík.
Využití rozmanitých komunikačních kanálů je podle správce sociálních sítí arcibiskupství Marka Poštulky základní předpoklad k tomu, aby se církev mohla úspěšně věnovat různým skupinám věřících: rodičům, seniorům, mládeži nebo dětem. „Rozhodli jsme se k již fungující platformě X (Twitter) a k Facebooku přidat další síť – Instagram – která cílí především na mladou generaci,“ vysvětluje Poštulka a doplňuje: „Mladí lidé jsou nadějí církve a my s nimi chceme k této budoucnosti mířit.“
Profil chce přinášet nejnovější zprávy, příběhy (stories) a krátká videa (reels) z církevních škol, setkání rodin, katechetů a mládeže, ale i pozvánky na akce a události, živé přenosy z nejzajímavějších setkání a slavností.
Vlastimil Blaťák