Spolupráce se South Racingem trvá už od Dakaru 2021. Tomeček tehdy naplno využil dakarské zkušenosti a potenciál své plně mechanické Tatry, která má korbu, a tedy dokáže uvést až tunu nářadí a náhradních dílů potřebných pro servis bugin Can-Am. Pomáhal, servisoval a úspěšně projel celou trať od startu až do cíle. Dokonce zvítězil ve vypsané kategorii rychlých asistencí. Spokojenost s jeho prací panovala i letos v lednu při Dakaru 2022 a tak přišla nabídka na třetí pokračování. „Těším se. Je to pro mě práce a jsem moc rád, že ji mám. Beru vítězný vůz z Afriky a věřím, že spolu zase uděláme dobrou službu,“ říká Tomáš Tomeček. Do jeho oranžové Tatry se vrátily sedačky pro navigátora a mechanika. V tomto případě nikoliv palubního, ale týmového. O servis Can-Amů se stejně jako minule bude primárně starat italský mechanik Niccolo Funaioli. Navigátor bude nový. Vlastně, staronový. „Chtěl jsem jet bez navigátora, jak jsem v poslední době zvyklý z Afriky. Ale to mi nebylo umožněno,“ přibližuje Tomeček. „Tak jsem oslovil holandského navigátora Arda Munstera. Před několika lety jsme spolupracovali v našem balai při Morocco Desert Challenge. Známe se, budeme mít na co navázat,“ těší se Tomeček. V týmu jej doplní ještě jeden kamion rychlé asistence, tentokrát značky Man.
Afrika Eko Race v březnu. Tomeček má napilno
Lednovým Dakarem ale Tomečkova jízda sezónou 2023 neskončí, naopak. Už v březnu jej čeká další start na Africa Eco Race. Když tedy vše dobře dopadne, tak se Tomáš Tomeček v období 14 měsíců od ledna 2022 do března 2023 zúčastní dohromady čtyř dlouhých etapových maratonských závodů dakarského typu. Všechny pojede s tou samou, stoprocentně mechanickou Tatrou 815. V Africe je zároveň jediným členem její posádky, v Saúdské Arábii je jejím jediným mechanikem. Bude to obdivuhodný výkon člověka i jeho stroje.
Vlastimil Blaťák