- Konverzační marketing – více interakce a důrazu na klienta. Větší personalizace. Zákazník chce vidět, že se o něj a také o svět kolem nás skutečně zajímáme, reagujeme na jeho dotazy a komentáře a zapojujeme ho do „dění“. Vždyť jsme stejně lidé jako on – tento přístup dnes funguje v obchodě i v politice.
- Video – pohyblivé obrázky, ideálně se zvukem i titulky, se během pandemie staly ještě oblíbenější. Zvláště u mladší generace bodují videa, která dovolují nahlédnout pod pokličku, která ukážou, „jak to vlastně funguje“, ideálně s nějakým příjemným, autentickým průvodcem.
- Automatizace – samozřejmým trendem je usnadňovat klientovi „práci.“ Automatizace a koncové formuláře, které se samy předvyplní, snadný a přehledný systém vyhledávání, sbírání dat a personalizace (ano, tu jsme již zmiňovali, ale ona je opravdu důležitá). Nezapomínejme ale, že vždy je třeba dbát o ochranu dat klientů!
- Chatbot – tento bod trochu souvisí s předchozím, tedy s usnadněním „práce“ klientům. Virtuální asistent, který poradí a pomůže vybrat zboží v kteroukoli denní a noční dobu, zodpoví dotazy a nabídne možná řešení.
- Real time marketing – jistě, není to zrovna novinka a často není snadné přijít na to, jak probíhající události zapracovat do našeho konceptu. Na některé se ale můžeme připravit předem a pro nápad můžeme zajít k dobrému markeťákovi.
A samozřejmě dál platí staré dobré míchání a střídání aktivit, kvalitní obsah, využívání příběhů a přehledný příjemný vizuál.
Mgr. Michaela Zormanová